tisdag 17 mars 2009

Yrväder och inlägg

I går kväll fick jag en påminnelse av mannen att jag skulle ut nästa morgon. Det hade jag glömt. OK då har jag bilen och kan ta mig en fototur när jag ändå är ute var tanken. Som allt kan knuffas omkull bara så där. När jag skulle lägga mig tänkte jag att ett öppet fönster skulle vara skönt. Jo hej vad mysigt det blev. Det regnade och då får inte fönstret vara öppet. Just typiskt men än var det ju inte morgon.

Hela natten har jag legat och lyssnat efter om regnet skulle sluta. Det är så att när det regnar på min fönsterkupa så trummar det ganska bra och alltså kan man ha lite koll. Orolig sömn kallas det och jag bar rejält trött när klockan gav sig till känna med sitt sedvanliga pip. Ja mer är det inte i den skällan och har aldrig varit. Egentligen en eländig analog klocka som fått sin plats bredvid min säng. Men den går som den ska. Fast tittar man noga på det så behöver jag inte mer än ett pip för att hjärnan skall vara på och larma resten av kroppen.

Så morgon och rent ut sagt pissregn. Hur kul är det på en skala. Inte något. En "ur" eller rättare en "starur" till att räkna innan våren kommer. Som vanligt ringde sonen men vi fick inte prata så särskilt mycket för jag skulle i duschen. De vanliga bestyren blev avklarade och så¨for jag iväg till lass. Eller egentligen skomakaren för det är bestämt att jag skall prova ut inlägg för att avlasta. Som jag skrivit förut så har jag en knöl på ledbandet mellan stortån och hälen och den går inte att ta bort med mindre än att jag kanske aldrig får användning av den foten mer. Så det får bli inlägg. Inte helt en billig historia men visst det får man ta. Måste man så måste man.

Någon fotosejour blev det inte utan jag åkte hem och tänka sig nu har regnet övergått till snöslask. Kan det bli bättre. Visst är det lite trist men dom skall ju ner dessa "urar" innan våren är här på riktigt. Nåväl väl hemma fick jag i mig lite kaffe. Resten av dagen blir vad den blir. Ha det

Inga kommentarer: