tisdag 10 mars 2009

Slipning och vårväder

Så var det att ta hand om lite spacklade väggar. "Syrummet" håller på att färdigställas. Nu skall det målas och det ligger liksom på någon annan.

Efter slipningen blev det lite mat. Pastasås och spagettiskruvar. Gott även idag. Så in i duschen. Ah nu känner jag mig fräsch. Jag tänker jobba lite med sockenforskning under eftermiddagen och det är skönt att inget ligger och skaver på samvetet då.

Jag tog en koll ut för att se hur läget är och vad i helsike ser jag. Jo snö. Det var ju för tusan barmark och lite grådis när jag kollade förut. Visst det är en "ur" alltså ett gotländskt yrväder och vi skall ha sju innan det blir vår. Inte för att jag vet när man skall börja räkna men jag räknar allt så missar jag ingen :)

Trist men bra. Låt dom komma i flock så vi får vår.

Nu till forskningen. Ha det där ute i världen.

Inga kommentarer: