fredag 13 mars 2009

städ och vansinnesspel

Idag har jag verkligen fått lite gjort. Inte för att jag gick upp något tidigare än vanligt utan därför att jag satt mig för att det skulle bli gjort.

Jag började med frukost och sedan var det tvättmaskinen som fick ett påslag. Som vanligt är det fredagar jag tvättar. Eller nästan. Så täckte jag golvet i "Syrummet" och så satte jag igång med målningen. Nu är det klart att fixas med i morgon. Härligt.

Lite städ och småpyssel som att byta ut gamla värmeljus och sätta dit nya. Jag älskar ljus. Även på sommaren tänder jag dem fast det nästa är slöseri när det är så ljust. Till lunch serverades det köttförslimpa, sås och potatis. Den blev lite kort idag men det får gå. Jag kände bara för att få allt gjort. 14.30 var det TV jag ville se. en repris om små människor i stor värld och så lite kaffe. Skönt att det stora grejerna är gjorda inför helgen. Det tar sådan tid som jag kan göra annat på.

Nu har jag sysslat färdigt och tänker ta en Fits. För dem som inte vet vad det är så får ni en liten bild på detta idiotspel som ockuperar hjärnan och hetsar den till mer, mer, mer ...........

1 kommentar:

SweFlo sa...

Glöm inte att ta före och efter bilder på syrummet, spännande att se! Skicka gärna länken till det spelet, kan behövas här.

Jag köpte doftgrej igår och tillhörande ljus. Namnet var Orange Grove, och det doftar ljuvligt av apelsinblommor... mums! Kram!