söndag 18 januari 2009

Inviterad på fika

Torsdag middag och jag har blivit inviterad på kaffe på stan. Jag blir hämtad vid dörren så det ska nog klara sig. Jag är ingen vintermänniska och jag blir mest gnällig när jag måste frysa. Min syster ringde igår och frågade om vi skulle fika ihop. Det gjorde mig väldigt förvånad, undrande. Vi träffas inte så mycket och så plötsligt händer det. Vem som gör vad i relationen eller kanske ickerelationen låter vi vara osagt men ibland är det synd att det rinner så mycket tid mellan träffarna. Vi lever ju våra liv och ibland tycker jag att det är som i parallellvärldar. Jag har många sådana. Parallellvärldar alltså för jag har några systrar.

Längre fram i vår är det tänkt att vi systrar ska mötas och laga mat med mor som centrum. Eller vi som centrum och mor som ett andeväsen bland de viljor som släpps lös för en dag. Viljestarka kvinnor som inte drar sig för att säga sin mening och ofta högljutt. Men jag ser fram emot det. Man måste låta livshjulet snurra in i andras livshjul för att få mänsklig kontakt

Inga kommentarer: