måndag 19 januari 2009

Let´s dance i repris

Det gäller att planera ordentligt så inget stör mig när jag skall se TV. Söndagar klockan 12.55 är det repris på Let´s dance. Jag har sett programmet alla år de sänt och alltid på söndag. Eftersom jag har svårt att hålla mig vaken på kvällarna och fredagskvällar framemot tio så finns inte jag framför teven utan i sängen sovandes som en stock. Alltså får det bli på dagen som jag sätter mig till och kollar när dom svänger sina lurviga. Men det finns det som blir lidande när jag är frånvarande två timmar sådär. Jag menar vi har gemensam tid på helgerna och det vill vi utnyttja till något som främjar oss båda.

Jag hade bestämt mig för att ta en rond med mina bestick som fått rostfläckar på sig och idag var en bra dag för det. Men så var det TVn. Alltså fick jag förena nytta med nöje och så fort det blev reklam så for jag ut i köket och gnuggade rost i värsta farten. In och kolla och så ut igen. Mannen som inte är så särskilt intresserad av de dansande befinner sig någonstans mitt emellan kök och rum. Först trodde han att jag fått tokslag men sen förstod han och grymtade att det kunde vänta. Men till när. Det finns många saker som behövs tas itu med men som skjuts undan någonstans där det inte riktigt syns men ligger och skriker på uppmärksamhet. Så besticken fick mitt gehör. När programmet var slut var besticken nedlagda i en rengjord låda och skrek inte mer.

Härligt att få det gjort.

Inga kommentarer: