tisdag 20 januari 2009

Wallpapertillverkning

Igår och idag har jag suttit mest hela tiden framför datorn och jobbat i Photoshop. Lite bilder till hemsidan har det blivit. Wallpaper. Ibland är det bara rofyllt att pyssla med bilder och ibland kan jag få fram min känsla som jag ser i motivet. Hur som helst så har jag lagt ut lite på min hemsida och fler är det tänkt att det skall komma vad tiden lider. Jag har ju trots allt lite mer att göra än att bara flyta bort i tid och rum. För det är vad som händer. Skrek inte magen så fick jag nog varken vått eller torrt i mig ibland. Fast det gör ju inget egentligen, jag har ju tid och ingen jagar mig.

Min lunch idag blev uppvärmd paj. Jättegod. Är det något han är bra på så är det paj. Han som jag lever med vill säga. Från början var den inte så hivens men med åren har han fått in snitsen och numera är de smaskens. Lite vitkålssallad till det och en skvätt vatten och magen tackar.

Tvätten från i fredags blev undanplockad och instoppad på hyllor och i lådor. Det känns bra när jag fyller ut de tomma hålen som grävts under veckan. Fast sen är det ju bara att börja om igen förstås. De tvättade mattorna har kommit på renskurade golv och det känns liksom lite nytt igen. Rentvättade mattor är ett av det jag tycker bäst om. Hemvävda trasmattor som man kan identifiera sig med. Mina gamla T-shirt på golven i mitt hem.

En stund att vila och kyrpa in i boken under duntäcket. Känns bra. Sen en mugg kaffe för att liva upp andarna igen och så en stund framför datorn. Så har ytterligare en dag gått och kvällen kyrper närmare med regnet som slår mot fönstren.

Jag är en glad pensionär. Jag slipper gå ut i rusket.

2 kommentarer:

Elisabeth Molin sa...

Kanonfina nya wallpaper du lagt ut. Laddade ner den med andungarna (eller vad det nu är för ungar) för att njuta av några dagar....

Lotte Jensen sa...

det där med hemvävda mattor där man känne rigen gamla klädesplagg... vet precis... har en sådan jag också.. på vinden...