onsdag 14 januari 2009

Morgonstund med busväder

I förgår kväll när jag gick och la mig öppnade jag fönstret för det var så varmt i rummet. Men det var inget bra beslut egentligen. Det har blåst småjävlar hela natten och det har stört min nattsömn ordentligt. Fast det är skönt när det är svalt i rummet. Normalt har jag bara ett överlakan på mig när jag sover men den gångna nattens blåst gjorde att jag fick dra på mig duntäcket. Det är jätteskönt att ligga i en varm grotta med bara nästippen utanför.

Så vaknade jag tidigt på morgonen med riktigt busväder och då var det upp med en väldans fart. Fönstret måste stängas. När det regnar och blåser så är det alltid på mitt sovrumsfönster som attacken sätts in. Det är inte kul med regn rinnandes på väggen och fönsterbrädan plaskvåt. Så var jag vaken och då var det lika bra att börja dagen. Varje morgon startar jag med toabesök, tandborstning och så ner för ett glas mjölk. Sen upp i sängen igen och ha en stund med boken. Klockan 5 över 7 ringer sonen varje morgon och då är det bäst att vara lite vaken för han är så jäkla pigg och på väg till jobbet.

Den här morgonen var han extra glad för han hade vunnit en tävling på jobbet. Dom har tävlingar lite nu och då för att få lite fart på personalen och lite som en gratifikation. Första gången han vann något så var det en resa tillsammans med de andra som gjort bra ifrån sig och den resan gick till Croatsien och Baska Voda en vecka och en dag i Dubrovnik. Snacka om att jag blev lite avis, men han är värd det. Andra gången så åkte utvalda ur personalen till Frankrike på julmarknad och i den resan ingick en tur till Nice och kolla läget. Sonen menar att det var läge även om dom stora grabbarna inte var där just då.

Så till jul var det dags igen att vinna och då var det mer jordnära. 10 sekunder på ICA Kvantum på eget valt område. Ta så mycket du hinner på den tiden och inte två av varje. Till hjälp fick man ta en person så hustrun fick vara med på ett hörn. Det resulterade i 2 000 kronor kött. Inte så pjåkigt eller hur. Och så i morse var det då dags igen för en ny vinst. Den här gången blir det Spa för två personer så gissa vad han och hustrun skall så fort barnvakt är ordnat och allt klaffar. Yasuragi Hasseludden. Japanskt mys för en dag. Då blev det lite mer avis. Han har tur eller skicklighet att hålla sig framme måste jag säga. Jag gläds med dig sorkpase. Jättekramar från mor och far.

Här hemma på ön lever vi vår vardag med de bestyr som tillhör och idag är jag en glad pensionär. Glad att jag inte behöver gå ut i rusket utan kan sitta inne på min kammare och knåpa. Jag håller på med min hemsida och någon gång skall vara perfekt. Nu är den som den är och jag har lagt ut lite nya bilder där. webwisby.se

Inga kommentarer: