söndag 24 maj 2009

Ben får färg

Har målat benställningar till mina utemöbler. Sådana där stålrör som skaver av färgen mot stenplattorna på en sommar. Min granne har målat staket och han skulle kunna måla i smoking. Inte ett spill över huvudtaget. Själv har jag färg över hela mig innan jag öppnat burken. När burken väl är öppen tar jag sats och kastar mig i med hela kroppen och så ruskar jag på mig så färgen skvätter på det som är tänkt att målas. Hur kan det vara. Mannen tyckte till när det var för sent att jag skulle ta på mig handskar. Jaha och nu eller sa jag och visade händerna. Han bara skakade på huvudet. Fast det hör till saken att jag är så dabbhänt när jag har hanskar på mig. Får liksom inte grepp. När det är vattenbaserad färg är det ju ingen match men när det som idag var hammarlack då är det lacknafta som gäller. Sen stinker man det ungefär halva dagen eller nåt.

Nu är jag klar med det första momentet och torktid har satts in. Jag får lite tid och pusta och knappra lite här. Tänkte kolla lite på hemsidan igen. Jag håller på med lite städning och försöker också få ut lite nytt. Men det tar tid. Min syster ligger på mig så jag inte fastnar i ett offläge. Tack det behöver jag. Kommande vecka tänker jag lägga halvdagar på hemsidan och halvdagar på annat som jag vill få gjort. Hoppas det är en bra kombination.

En individ som har flyttat in hos oss och bott här fler år. Stor Husspindel - Tegenaria atrica. En mysig spindel på ca 5 cm.



Ha en skön söndag.

1 kommentar:

Lotte Jensen sa...

när jag först läste din rubrik tänkte jag "färg på burk"... okeeyyy... men sen läste jag att det handlar om träben