söndag 17 maj 2009

Helgbestyr

Lördag blev lite utomhusaktiviteter. Det är ju dags att få fram lite trädgårdsmöbler och annat som hör sommaren till här hos oss. En av de saker som måste göras är att rensa takrännan från skräp. Det samlar sig en hel del där under höst och vinter. Eklöv är värst för de förmultnar inte utan bara ligger och irriterar. Stoppklossar är vad de är. Om man inte vill ha översvämning så är det rent som gäller.

Dessutom har min frösådd vuxit till sig och behövde nya större krukor. Det växer inte så fort får jag säga men det kommer väl. Det mesta har tagit sig. Till och med citron och mandarin är på väg. Det har jag inte lyckats med förut. Eller så har jag varit lite för otålig kanske vad vet jag. Nu kommer det i alla fall och förhoppning om att de kommer sig stora.

Söndagen började lite med en tur vid datorn och hemsidan. Jag städar där och det tar otroligt med tid. Så var det dags för en klippning av mannen och skäggrens :). En kopp kaffe var belöningen för den vändan. Dagen tänker jag nog tillbringa lite hur som helst. Det får bli som det kommer. Ute är det inte något att hurra för. Molnigt och nästan på gränsen till regn. Det blir nog datapyssel som blir övervägande.

Inga kommentarer: