fredag 22 maj 2009

Plantor och foto

Torsdag och ledigt från vardagen. Flygarhelg eller Kristi Himmelfärdsdag är det som leder våren in i sommaren. Så är det i alla fall för mig. Mannen och jag tog samma beslut som andra år. Röcklinge Handelsträdgård i Lärbro ska få lite av våra pengar mot att vi får lite av deras växter. Deras produkter är så jäkla frächa och jag föredrar att handla mina plantor där. Tomater, gurka, melon och lite örter, några pelargoner fick följa med hem. Jag hoppas på en god skörd framöver.

Min syster Elisabeth från Havdhem och hennes man skulle möta upp och vi skulle efter handlandet ta en tur i omgivningarna för lite fotande. Först en snabbis hos bekanta till systra min och så for vi ner till Anor i Boge och den kvarn som finns där. Alldeles i närheten av Bogeviken och utsikt över till Slite med Cementa i blickfånget och den skärgård som är Gotlands enda. Verkligen vackert. Jag skulle kunna tänka mig att bo så nära havet. Att varje gång jag tittade ut så fanns det där. Nåja. Lite bilder blev det faktist att ta med hem.’

En liten tur åt andra hållet sedan tillbaka till stan och lite småpyssel. Blommor som ville ha vatten och fiskar som vill ha lite mat. Trädgårdmöbeln på platst att invadera. Eftermiddagen var härlig och kvällen lika ljuvlig. Vi satt oss en stund med ett glas vin och sammanfattade dagen och dividerade lite om dom kommande dagarna innan det var dags att gå in och laga lite mat.

Inga kommentarer: