söndag 19 april 2009

Bullar, korvar och potatis

Den här helgen har jag fått lite mycket gjort i det småttiga. Lördagen sysslade jag med att få undan påsken. Ris både ute och inne tillsammans med pingstliljor från svärmor. Fjädrar som ruggade av sig i små lätta moln. En puff så flög de upp som skrämda fåglar. Så lite nytt pynt för ögat att vila på och ny ljus att tända när känslan är där.

Söndag blev det lite mer påtagliga göromål. Jag har satt potatis. I spann och jag tänker ha dem inomhus. Kanske till midsommar?? Så var det framtaget köttfärs från frysen och ett storkok blev det. 80 köttbullar, 6 köttkorvar – köttfärs på längden, 1 köttfärslimpa och 15 pannbiffar stora som hamburgare. Det är gott att ta fram senare som snabbmat eller när hjärnan inte kan tänka ut något annat. Köttkorvarna skall jag glacera med lite starkgott och lägga på grillen. En liten testhistoria.

Det känns skönt att det är lite flyt även om jag inte kommer ut i vädret. Solen skiner men det är kallt som is och jag fryser. Så det fick bli inne.

Inga kommentarer: