tisdag 1 september 2009

Vardagslunk

Jag håller på att drunkna i ”massor att göra”. Har hur många projekt på G som helst. Alla är så kul och jag kan inte prioritera och i det läget blir det hackat och malet. T ex håller jag på med min forskning i de Gotländska socknarna. Jag försöker komplettera de uppgifter jag har och det tar tid för jag är en omständlig människa. Väljer ibland fel väg och där kör jag fast. Så har jag min hemsida, min blogg och bildhantering i största allmänhet. På mitt sybord ligger det lite som behöver tas om hand någon gång men orken räcker liksom inte till. Just nu tycker jag inte att jag gör något över huvud taget. Jag har liksom gått i ”Stå".

Kanske ska jag dela in veckan i dagar där varje dag har ett bestämt mål. Som jag har fredagar till att tvätta. Tänkbart. Men hur tar man sig i kragen och lägger schema för livet. Sedan jag blev sjukpensionär har jag liksom inte kommit till skott. Förut var jag så otroligt fokuserad och allt hade liksom sin plats. Men nu är inget någonstans och jag virrar omkring.

Jag gör ett försök att strukturera mig själv så att vardagen blir kul att vakna till. Om ni har lite tips hur ni gör tar jag gärna lite av den erfarenhet om ni vill dela med er.

Inga kommentarer: