onsdag 4 februari 2009

Utsmyckning i badrummet

När vi renoverade badrummet 2007 ville jag ha lite utsmyckning på väggen och jag valde ut tre av mina bilder för ändamålet. Lite kul att använda sina egna bilder. Visst det är ett pyssel att hitta bilder som passar. Jag började med att plocka ut bilder från mitt arkiv och sedan jobbade jag med bilderna så de skulle pass in i ramen. Jag fick tillverka en ”passpartou”, eftersom jag skulle laminera bilderna så gick det inte att ta en riktig för det blev för tjockt. Så skrev jag ut dem och anpassade dem i plastförpackningen och därefter laminerar jag dem för att förhindra fuktskador. Så in i ramen och upp på väggen.



Nu har det gått ett tag och jag vill byta och jag har valt att ha temat tulpan. Kanske för att jag längtar älskar tulpaner. Tulpaner står för vår och jag är en av mina tre årstider. Ja om jag fick bestämma så var det bara tre. Vår, sommar och höst. Men just nu när det är som mörkast måste jag ha något att pigga upp mig med så det får bli några bilder av favoritblomman.

1 kommentar:

SweFlo sa...

Jättefräsch! Det är faktiskt en jättebra ide att använda sina egna naturfotografier som konst, för de ÄR ju vackra. Träkigt om de bara skulel ligga och "samla damm" i en mapp på datorn! Kram